21 augustus

25 augustus 2013 - Vancouvereiland, Canada

Weer vroeg uit de veren!!!! 6:00!!! De ferry vertrekt om 8:00! We gaan naar Vancouver Island, een dagtrip waar we ons enorm op verheugen. De prijs voor de oversteek is belachelijk duur! Maar goed, kost wat, heb je ook wat.

ferry

De oversteek is geweldig, de Pacific Ocean. Overal kleine eilandjes, helaas geen walvissen gezien. Aangekomen zijn we meteen door gereden naar Butchart Garden, een soort keukenhof.

Dorothy en Dianne zijn naar een dorp verderop gegaan, onderweg kwamen we nog herten tegen!

deer

Na de gardens door naar Victoria, een prachtige stad. Dorothy gaf opnieuw weer een prachtige tour door de stad. Ze is hier heel vaak geweest als touringcar chauffeur. Onderweg op het strand weer een trunk(kofferbak) lunch gedaan, dit kennen ze helemaal niet, maar alles went!

zeehond islandDaar op de rotsen zagen we zeehonden zwemmen in de zee, heel bijzonder.

Daarna de stad in, prachtige gebouwen gezien, dure hotels en mooie winkelstraten en havens. Langs de haven gelopen waar vanalles te zien en te beleven was. Het was een warme dag en even uitpuffen aan strand is ook fijn. Daarna de ferry naar huis genomen, al met al weer een hele lange dag met weer een hilarisch moment. Dorothy daagde Dianne uit voor een weddenschap. Als ze de man in een auto voor ons een kus gaf dan zou ze tien dollar verdienen. Dorothy dacht echt dat Dianne dat niet zou durven, helemaal fout gedacht!

weddenschapDorothy wilde meteen een tegen weddenschap aan gaan..maar helaas, Dianne had de tien dollar al weer uit gegeven aan souverniers!! Dorothy bedankt, de stenen zullen altijd een moment van heel veel herinneringen zijn :)

Vancouver island