15 augustus

19 augustus 2013 - Kamloops, Canada

Wakker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 6 Dames die moeten douchen in 1 uur!! en het lukt ook nog elke keer! Een ontbijtje gedaan in Jasper town, en daarna direct op weg naar de Columbia Icefields. We zijn aangekomen in grizzly bear territory. Spannend. De Icefields zijn indrukwekkend en winderig. Een hele klim naar boven gemaakt om een paar mooie foto's te maken.

Icefields1

Icefields zijn beyond words, zo weergaloos mooi. Daarna doorgereden naar Peyto Lake, die bekend staat om zijn azuurblauwe kleur.

Ineens ziet Janneke tante Dini lopen, tenminste ze leek er precies op, waarop Dorothy meteen foto's ging maken, waarbij ze net deed als ze het meer op de foto zette...hilarisch weer!!!!

Samen beleven we elke dag wel wat, Dianne zag een bijzonder bloemetje tijdens de afdaling, die bedenkt zich niets en gaat plat op de grond liggen om een foto te maken, Frieda maakt daar weer een foto van. Op dat moment komen er twee Chineze vrouwkes langs, en die vragen....wat is daar aan de hand, waarop Frieda een heel verhaal afsteekt en Chinees leert!

Op weg naar ons volgende avontuur kwamen we in een kleine file terecht, een beer in the bushes!!!!!!! Wij eruit met zijn allen en ook kijken naar the bear!!!! Nah, tis een klein beertje verscholen achter tig bomen!!!!! Maar we hebben er eentje gezien!!!!!

Onderweg krijgen we contact met andere toeristen, foto's maken voor elkaar en Frieda is daar heel goed in, die gilt gewoon Joe hoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!

Onderweg prachtige bergen gezien, veel stops gemaakt en gewoon ontzettend genoten van de prachtige natuur. Laat in de middag gearriveerd in Banff. De auto op een parkeerplaats gegooid en even shoppen. Nicht Nonie, is een liefhebber van shoppen, altijd shoppen, dus een middenweg zoeken, want we willen nog zoveel doen en bekijken. In Banff  eerst de lodge opgezocht, de bagage gedropt en daarna terug naar Banff voor shopdingen doen. Met ons allen gegeten in de vreetschuur, the Spaghetti Factory, hilarisch want we bestelden steaks. Gelukkig was het eten goed. Daarna weer terug naar de lodge want de lady's wilden in de Hot Springs, natuurlijk waterwellen met een temperatuur van 39 graden. We zagen ons zelf al helemaal in een mooi grotje liggen, gezellie ,relaxed enzo. Tot onze verbijstering was het een doodgewoon zwembad..............wat een teleurstelling.

Maar goed, we hadden allemaal al de bekiekemie's aan, dus toch maar doen. Daar kwam Dianne  A zeer good looking man tegen called Rex! Dianne got a wink en een goed gesprek, de borrel heeft ze maar afgeslagen :).De nichten lagen in een deuk op de zwembadrand. Ergens is er nog wel een foto die we NIET plaatsen.

Eenmaal terug een lekker wijntje genomen en opnieuw vreselijk moe in slaap gevallen, elke nacht een ander bed valt niet mee!

1. Tamara:
    20 augustus 2013
    Erg leuk om te lezen, en prachtige foto's!!

Vulle wille nog

Gr. Tamara
  2. Marian Kleine Staarman:
    Hallo Lidia en vakantiegangers
    Zo te zien gaat het goed met jullie daar in den vreemden. En wij maar "ploeteren" hier. Ja, verschil moet er zijn.
    Geniet er maar fijn van en we zien elkaar volgende week in goede gezondheid weer in Almelo.
    Marian
  3. Dini Bos:
    Hallo allemaal,
    leuk te horen en te zien wat jullie allemaal beleven. In gedachten zie ik al die bekende plaatsjes weer voor mij en reis met jullie mee. De eerste keer dat ik ging , zei een steward in het vliegtuig hier is het goud gevallen, de mooiste plek op aarde! Tante Liesje was een paar dagen bij mij en vandaag is er bij Denise een zoon geboren. Alles goed. Verder een hele fijne tijd samen. Dini
  4. Meiny Blekkenhorst:
    22 augustus 2013
    Hallo dames, een mooi verhaal om te lezen en prachtige foto's. Geniet er nog lekker van en doe de familie de groeten van ons! Henk en Meiny