16 augustus

22 augustus 2013 - Salmon Arm, Canada

Een nieuwe dag!!!! Frieda en Lidia zijn naar de grocery store gegaan en hebben daar spullen gekocht voor een nederlands ontbijtje, we kunnen niet echt wennen aan de muffins voor het ontbijt. Dus kwam er een gekookt eitje, jammie, kaasje, fruitje en yoghurtje op tafel!De nichten uit Canada waren zeer verrast. Na het ontbijt de pruttel opruimen, Frieda gooit eierschalen over de vloer, ze pakt een bezem en wil deze netjes opvegen, precies op dat moment staat Dorothy gebukt boven haar koffer. Frieda veegt over de voet van Dorothy, waarop Frieda zegt: Jij hebt kleine tienties. Dorothy schiet omhoog, gooit haar handen voor haar shirt en gilt: Did U seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee them????????????????? Dorothy dacht dat tienties...kleine titties waren.....we lagen allemaal in de slappe lach en waren allemaal weer een Tena Lady nodig!!!!Vertrokken uit Banff en weer in de auto richting watervallen en meren en nog meer Rockies.  We doen een razendsnelle Rockiestoer. Het is de planning dat we aan het eind van de dag aankomen bij tante Sinie. De rit naar Salmon Arm is erg lang, we zijn allemaal erg moe. Gelukkig heeft tante Sinie kippesoep voor ons klaargemaakt. Toch nog even ergens koffie doen. Tante Sinie woont in Silver Creek, een klein gehuchtje vlakbij Salmon Arm, haar huis staat halverwege een berg. Onderweg steken er weer beren de weg over, het blijft toch heel bijzonder om te zien.

Laat in de avond aangekomen bij tante Sinie, een heel warm welkom gekregen, zo lief en ze zag er zo grappig uit, ouderwets in krulspelden! Voor ons was het heel bijzonder, het was net alsof we een stap terugdeden in het verleden en het binnenstapten bij Oma Bos. We vielen van de ene verbazing in de andere. Het toilet in huis was alleen voor de kleine boodschap, de grote moesten we naar buiten in the shithouse doen. Enne ja daar doen ze aan duopoepen :) image

En opnieuw bedjes verdelen, Lidia en Frieda zijn slapies, die slapen in de hut, tante Sinie's atelier.atelier

Janneke en Dianne sliepen in de trailer. We love trailers!!!!!!

trailer

1. Tante Willy:
    23 augustus 2013
    Wij zijn net terug van een vakantie/huwelijksfeest in Bretagne, Frankrijk en lees nog even jullie verslag van de Rockie-avonturen.
    Het lijkt me een dolle boel daar met die 6 nichten! Veel plezier nog samen en een goede terugreis.
    Liefs uit Hengelo,
    T en W.