17 augustus

23 augustus 2013 - Salmon Arm, Canada

Een heerlijk ontbijt gehad bij tante Sinie, ze maakt alles zelf van de jam tot het brood. We hebben er een relaxdag van gemaakt, koffie drinken, op de veranda,  praten met tante Sinie,  herinneringen ophalen, door haar prachtige tuin lopen en ook daar van de ene in de andere verbazing vallen. We denken dat ze nog nooit wat weggegooid heeft, in elk hoekje staat een herinnering, van een oude omafiets tot aan haar koffer waarmee ze de overtocht naar Canada mee heeft gemaakt 60 jaar geleden.

In de namiddag zijn we naar de Thriftstore gegaan(kringloopwinkel). Nou, die zijn daar hetzelfde als bij ons!! Het was 2 dollar day, je propte een plastic tasje vol en daar betaalde je dan 2 dollar voor. De bosjesaard kwam naar boven bij ons allemaal, er paste ineens heel veel in die plastic zak! thriftstore

Daarna nog naar een Thriftstore gegaan, helaas geen 2 dollardag maar wel weer lachen. Dorothy kocht voor ons allemaal pyamabroeken, zwart/wit. We hadden nog geen idee waarvoor.

Nog even naar de mall(winkelcentrum) geweest voor wat boodschappen, ehm Starbucks dus! Bij tante Sinie thuis heeft Nonie een heerlijk diner gekookt. Lidia, Frieda en Janneke zijn nog even met tante Sinie naar de begraafplaats geweest naar Ome Frits graf. Bij tante Sinie is het heerlijk relaxen, ze heeft een prachtige gazebo(tuinhuis) in de tuin staan.

gazebo

De pyamabroeken waren voor een verkleedpartijtje, eh een beetje vreemd maar wel erg grappig!

broek

Ontzettend gelachen, tante Sinie lag als een Diva boven op de bank! Het is ongelofelijk, ze is 82 en de hele dag druk met alles, ze heeft energie voor tien!

1. Henk Prins:
    25 augustus 2013
    Hallo vakantiegangers, ik lees het al, iedereen heeft plezier en ik denk dat het voor mijn schoonzuster Lidia wel de gezelligste dag is geweest, haha, in de Thriftstore met zeker 6 plastic tassen.
    Die had het zeker naar zijn zin en ik denk dat jullie haar met de haren er uit moest slepen, want ze is moeilijk mee te krijgen als ze in zo'n winkel is.

Geniet er nog van ik samen en de volgende week zitten jullie weer in Nederland.
    Alvast een goede vlucht gewenst.

Gr. Henk